Moon. Wood. Stars.

Märkduk

Publicerad 2014-02-25 17:27:39 i Allmänt,

 
Nej, det blir inte så mycket inlägg här men tyg, garn, stickor och liknande tar upp en stor del av min tankeverksamhet! Jag har mycket på gång men har banne mig bestämt mig för att brodera en märkduk... också. Jag gillar tanken med mönstersamlande på detta vis, för det var väl det som var tanken med en märkduk från början; att samla mönster, samt att också att visa upp sina färdigheter inom broderi. Så nu ska jag ta fram rutblocket och skissa på mönster, kanske ska jag följa exemplet ovan och brodera en liten kräfta! Hehe, nej, ingen kräfta men alfabetet och bokstäver känns givet. Sedan vill jag att den ska ha liknande upplägg som den ovan och jag vill brodera i korsstygn på linne.
 
Kanske inom en snar framtid när jag slutligen sytt ihop och fotat det jag stickat den senaste tiden så kommer jag visa allt här. Ja, så får det nog bli! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anders Gerdmar

Publicerad 2019-02-03 14:54:09

Hej! Vi har en delvis liknande märkduk från Linköping. Vet du varifrån din kommer?
Med vänlig hälsning,
Anders

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela